Academic issues

Saturday, May 31, 2008

Преди няколко дни установих, че живея с цял месец напред…

Тия дни имах проблеми с подготвянето и приемането на документите си по „Еразъм“… Изнервих се максималко! Чисто ходене по мъките! По- лошото е, че и аз някога бях част от тази бюрокрация…

В четвъртък, 29 май, 2008 г. от 11,00 ч. в зала 1 на Ректората (СУ) Peter Van Inwagen изнесе публична лекция на английски език: Impotence and Collateral Damage: One Charge in Van Fraassen’s Indictment of Analytical Metaphysics. Доста интересно… Лекцията му беше коментирана малко по-късно от Nenad Miscevic (зала 41, 15,00 ч. Ректората).

Борис ми прати майл с покана да присъствам, а няколко дни по- късно го засякох в двора на Университета, където ми отправи покана лично. Предложи ми да се замисля за докторантура в Унгария… В деня на лекцията настоя да ме запознае с научния си ръководител- Nenad Miscevic… Представи ме като „one of the new kinds on the block“, от онзи форум, за който му бил говорил.

Nenad: Oh, you are the one who made a scandal…
Аз (потресена поглеждам Борис, после се ми прищраква, че човека се шегува, усмихвам се и отвръщам): Yes, I’m the one who made a scandal…
Борис (със забит в земята поглед): I didn’t exactly use that word…
Nenad (усмихнат): If you say anything like that about my lecture, I’ll shoot you…
Аз (усмихната): I’ll have that in mind…

Пропуснах по- голямата част от лекцията на Nenad, за да помогна на Тончева по- бързо да скалъпи академичната ми справка. Хванах едва края, когато говореше за заразни болести… След края на лекцията, Борис буквално ме натресе на човека. Искаше Nenad да ми отдели няколко минути и да поговори с мен. Човекът ме разпита с какво ми се занимава. Въпреки че въобще не бях подготвена за академични словоизлияния, той каза, че всичко, от което се интересувам е много любопитно. Споменахме Каприев и Цочо, културната антропология и как дъщеря му също била много запалена. Говорихме и за „Проектория“… и за това, че Борис е абсолютен фанатик на тема философия на науката. Всичко това в рамките на не повече от 2- 3 минути.

П.П. Борис каза, че се е запознал с една колега и е предложил и на нея да помисли за доктoрантура в Унгария. Аз му обясних, че тя има интереси към философия за деца. Той щял да я спаси, докато е време… Едва не припадна, когато му казах, че и аз се зарибявам по въпросната философия.

Вашият коментар

