Детайли

Tuesday, September 16, 2008

Спомням си как преди около две години Валерия от Театъра говореше с Маноло за това, че усеща, че започва да става все по- безчувствена. Оприличи състоянието си с мазол, който в началото много те боли, но с времето привикваш към болката, докато най- сетне не му обръщаш никакво внимание, защото става твърд, корав и болка вече няма. Нещо такова стана с мен и моите обувки (онези, от които исках да се отърва). Не знам дали аз свикнах с тях или те с мен, но се разбираме доста по- добре от преди. Не протестират, че ги нося като ми причиняват пришки, а и аз не се оплаквам (вече) от тях- не ги усещам тежки или тесни.

Последните седмици с Лили търчахме наляво- надясно в търсене на разни институции и администрации, за да попълним документи, с които ще ни разрешат да пребиваваме легално в Дания, а и да се регистрираме за курсове, които ще посещаваме този семестър, докато не се оказа, че са ни упътили към погрешни места и не е имало смисъл да си вгорчаваме живота с всички ужасяващи процедури. От Интернационалния офис (Международен отдел) ни изпратиха на място, на което издават разрешително за пребиваване само на хора от EU. Отне едва 5 минути, за да попълним и предадем докуметите си. Сега остава да чакаме по- нататъшни инструкции.

Бяхме на няколко лекции от курс, наречен „Phenomenology and the cognitive sciences“. Страшно интересно! Отидохме на разходка из Копенхаген, организирана от Интернационалния офис- дълга, изтощителна и абсолютно ненужна, защото вече бяхме посещавали повечето места. Положителното беше, че се запознахме с един италианец, две мацки от Хонг Конг, една китайка, някакви други и някакви пети. Оказа се, че сред всички тези хора има и една българка- културоложка, която ни чула, че говорим на български с Лили и дойде да се запознаем. Яна ни светна за нощния живот в Копенхаген и ни отправи официална покана да посетим „Studenterhuset“ в сряда вечер, понеже е „International night“ и има супер много хора от всякакви страни.

Приехме поканата присърце, но мястото не ни хареса- приличаше на някое изоставено бомбоубежище, в което са прекарали електричество, наслагали са няколко сгъваеми столчета и маси, натръшкали са два- три дюшека на земята и са разчистили малко пространство за дансинг. Вярно, хора всякакви- интересни, смешни, красиви, черни, италианци (много италианци в Копенхаен!) и един испанец (поне на такъв ми приличаше), който танцуваше изумително добре. Щеше ми се да го хвана за ръка, и да му покажа една- две стъпки от някой латино танц.

Тръгнахме си рано. Пред входа на заведението имаше 7 пъти повече хора, които си бяха взели бира от близкия денонощен магазин и се бяха отдали на благи приказки. Яна не успяхме да видим въпросната вечер.

Бяхме и в т. нар. „Colorbar“, където се провеждат срещи на местните и с интернационалните студенти. Датчани, като изключим ментор- коодинаторката, която за зла участ реши да ми смени ментора, не си дават много зор да разговарят с нас.Някак безинтересно им e или може би на мен така ми се струва. Запознахме с един колумбиец, който се оказа голям симпатяга. Иначе, музиката в този импровизиран бар беше покъртително ужасна, но пък курабийките и сайдера бяха доста добри.

Имахме оферта за парти в събота вечер, но не бяхме в настроение и не отидохме. Лили казва, че трябва да си разширим контактите, но на мен някак не ми се занимава да се обяснявам по 12 763 пъти откъде съм, как се казвам (при което всички, с които се запознавам да изпадат в шок, защото името ми е непосилно за произнасяне), ама какво уча… и дали ми харесва Копенхаген.

Малка скоба: До преди няколко дни мислех, че Копенхаген вече ми е омръзнал, защото всичко тук ми изглежда по един и същ начин, но вчера- прекрасен, слънчев ден, осъзнах, че трябва да си отворя очите и да обърна внимание на детайлите. Suddenly, градът вече не ми изглеждаше толкова скучен.

Вашият коментар

