Тайнствената кутия

Преди ден Праховей ме попита какво има в едно ковчеже, което събира прах на бюрото в стаята ми в Студентски град. Отговорих му, че няма да му кажа…

Помня времето, когато наричах себе си Пандора…

Не, това не е кутията на Пандора, въпреки че можеше да бъде…

В ковчежето, направено от дърво, бамбук и метални сплави, няма нищо кой- знае колко интересно… Само три гривни с катарами (една липсва); две със звездички, подарък от Музата; една дървена, една мънистена гривна (от Ивета) и една, която ми е подарък от Джоки. Също и една румънска лея, която ми бе дадена от Роко; метален гердан с гроздове, подарък от Малчо; дървен кръст, с много обикновена връв, който намерих сложен в багажа си (вероятно от майка ми), след пътуване от Севлиево до София, по време на което стана автомобилна катастрофа. Още… прилепската ми мартеница от миналата година, връвчица с бутилчица авантюрин; няколко чуждестранни монети, още една кожена гривна; жълт пръстен с еделвайс, ръчно изработен от плексиглас от дядо ми Митьо и още едно негово творение- сглобяем „таралеж“.

Неговите детайли смятам да предоставя на онзи младеж, който ме поиска за жена. Ако не е способен да сглоби таралежа, сватба няма да има.

Последно- една карта с печати от „Baresso coffee“, което ми беше любимо място за писане, когато бях в Копенхаген, и една касова бележка с върнати книги, заети от библиотеката на Университета в Копенхаген- „Das leibliche Selbst Vorlesung“, „Scandinavian folk belief and…“, „Wisdom in love: Kierkegaard and…“, „Kierkegaard and Levinas ethics“, „Kierkegaard’s journals and not…“, „The primacy of movement Maxine“, „Models of the self edited by…“, „Oneself as another Paul Ricoeu…“, „Exploring the self philosophic…“, „How the body shapes the mind“, „Being there putting brain, bod…“, „Ideas pertaining to pure phe…“.

Вашият коментар

