Духът на времето

Вчера гледах Zeitgeist по препоръка на Джоки, която ми сподели за този документален филм още преди няколко седмици. Отлагах прегледа му, защото имах усещането, че няма да ми допадне. Предпочетох да изгледам няколко познати и непознати ленти с Анджелина Джоли, като „Playing by heart“, „Beyond borders“, „Changeling“. Най- накрая се реших да хвърля едно око и на „Духът на времето“ и се изненадах от това, че се задълбава толкова много в религиозния дискурс, осмян брилянтно от George Carlin. Разбира се, за мен беше изключително любопитно да разбера, че е имало толкова задълбочени изследвания (хм) на тази тема, въпреки че бях наясно с приликата между някои от посочените религии.

После дискусията отскочи в друга плоскост и мигновено придоби политическа окраска. Спекулация, манипулация, тероризъм. Ключови понятия.

За всеки здраво мислещ човек е съвсем ясна връзката на политиката с религията, но тук ми се стори, че нямаше ясен преход от единия полюс към другия, особено от гледна точна на времето, в което живеем, поради което безцеремонно посоченият паралел между тях в края на филма, ми се стори някак… непълен и не съвсем ясен. Видя ми се странно да се изтъкват основни черти точно на християнството, а после да се обяснява надълго и нашироко за атентатите на 11 септември и за политиката на Америка, която иска да превземе целия свят.

Филмът си заслужава да се види, въпреки че е натоварващ, а и откровено скучен на моменти.

П.П. Човек вече не знае на какво да вярва… Не съм убедена, че искам да гледам продължението…

Вашият коментар

