Чехов по Чехов

Докато разчиствах бюрото си, се натъкнах на един опит за сценарий, над който работехме с бившите @лтери, базиран на текстове на Чехов. Вярно, доста е фрагментарен и вероятно дори неразбираем за някои, но заедно с него се родиха страхотни идеи, които, за съжаление, не видяха бял свят… Малко преди първото представяне на сценария, се родиха други идеи… Жалко, че Маноло трябваше да си тръгне!

Екип номер 5: Маноло, Барона, Десислава, Миалена, Аврора, Даниела

* * *

Маноло: – Извинявайте, ваше- ство!

Извинявайте, ваше- ство!

Ваше- ство, простете!

Извинявайте, ваше- ство!

Барона: За бога, извинете, аз нали… без да искам… аз неволно… Аз ви

опръсках, ваше- ство, простете! Аз нали… не, че…

Деси: Вчера в „Аркадия”, ако си спомняте, ваше- ство, аз кихнах и без да искам

ви опръсках.

Барона: Аз ви опръсках… Изв…

Не, това не бива да остава така, аз трябва да ви обясня.

Деси: Ваше- ство, аз се осмелявам да обезпокоя ваше- ство, то е именно от

чувство мога да кажа, на разкаяние- не нарочно, благоволете да знаете.

Миа: Вчера идвах да безпокоя ваше- ство не, за да ви се подигравам, както вие

благоволихте да кажете, извинявах ви се за това, че като кихнах ви

опръсках, а да ви се подигравам не съм и помислял… Смея ли да ви се

подигравам?! Ако ние вземем да се подиграваме, то това значи никакво

уважение към високите особи…

Деси/ Барона: Спомняте ли си, ваше- ство?

Маноло: – Съвсем не.

(Пауза)

Барона: Кой? Жребчиков ли?Жребовски… Коненко… Конченко… Жребеев…

Кобилев… Конярски… Конявски… Уздечкин… Тръсов… Кобилски…

Презхамутков… Хамуткин… Овесов…

Маноло: Татко!

Барона: Тростким!

Деси/ Диди: Дорестов?

Рисисти!

Комицки?

Маноло/ Барона: Но, може би, фамилията не е конска, а някаква друга…

(Заставаме като за снимка. Пауза.)

Деси/ Диди/ Аврора/ Миа: 32?!

17!

Ръжен!

28! Сено косим!

9! Печеля, аз печеля!

8… 27!

Лъжеш, мискинин!

Ти ще бъдеш леля!

Какъв пущинак!

По- добре да си вол…

Или влюбения професор…

Отслабнала си!

Фамилното ми име е тройно!

Цицикар.

Масичката ми!

Това е мандолина!

Маноло/ Барона: Аз или той?

Деси: Слънцето залезе, господа…

Маноло/ Барона: – Спиш ли?

Деси: Сами ли сте?

Маноло/ Барона: Думи, думи, думи…

Деси: Твърде съм ограничена и не ви разбирам.

Маноло/ Барона: Без театър не може!

Аврора: – Не я убивай! Не я убивай! Не я убивай!

Може би си има дечица… такива едни малки хлебарки!

(Всички крещят: Не я убивай!)

С решителност, разнищвана от онези неща, които не се виждат в огледалото… Въображение и въображаемо. А после бил ли съм? Защо не съм псувал? Защо гледам в земята, а не в жените и затова все се питам- откъде тая решителност… в една нищо и никаква буба?!*

Имаше дете и то умря!

Аз трябва да бъда убита! Аз трябва да бъда убита на пети май, на твоя имен ден!

Единият живот, който вече е живян да е чернова, а другият- белова! Да започна живота си отначало!

Представлението ще започне скоро!

Да, дяволски ми се иска да живея! Вашият часовник е с 7 минути напред, казва, че съм уморен. Уморих се и сега се чувствам щастлив.

Заедно: „Телеграма”: Иван Петрович почина днес скоропостижно приво чакаме нареждания гогребение вторник

_______________________________________________________________

*Текст от Тошко. Също бивш @лтер. Гарван.

2 thoughts on “Чехов по Чехов

  1. Може ли да попитам от какво е това ,че аз нищо не разбрах

  2. Това са фрагменти от различни произведения на Чехов събрани заедно + част от едно произведение на един мой приятел.

Вашият коментар

