Алергия към сцената

За пръв път усетих любов към театъра, когато гледах „Криворазбраната цивилизация“ в Дома на културата в  Сдухлиево. Нямам идея на колко години съм била, нито кой гостуващ театър е играл представлението, но то ме заплени и остави в мен трайно желание да искам още… Усещането, което изпитах тогава, мога да сравня единствено с това за пръв път да опиташ швейцарски шоколад, докато през целия си живот си ял марципан и родопчета… Това представление се разтопи в мен и се разля по вените ми. Във всеки следващ спектакъл, търсех такова усещане, но не винаги оставах доволна…

Години след това, когато ми се наложи да направя стъпка в  посока актьорско развитие, не се чувствах удобно пред вперените в корпуса ми погледи. Не се чувствах при себе си. Аз исках да играя, но някак изнасилено се получаваше всичко на сцена, когато станех обект на прекомерно внимание. Без значение колко добре съм се справяла на репетиции… Напрягах се, сковавах се,  дланите ми се изпотяваха, в главата ми настъпваше извънредна какафония.

Едва по- късно, вече студентка по философия, когато събрах кураж и се изправих пред страха си, когато имах смелост да погледна поне един човек от публиката в очите, аз си дадох сметка как стоят нещата и спрях… [Е, не, че не е имало и други фактори…]

Това е алергия – много ти се иска да ядеш фъстъци, но знаеш, че ще се изринеш и подуеш, ако сложиш и най- малката ядка в устата си… Непоносимост към сцената… Аз знам, понеже много пъти съм тествала уменията си, че съм доста по-добра актриса в живота, в реални ситуации, отколкото на сцената…

Театърът…  мога да го съзерцавам.

П.П. Снощи по време на отворения актьорски клас в Младежкия театър, който този път бе воден от Тодор Колев, се разплаках… Тази сутрин осъзнах, че вече съм способна да плача само в театъра… Сякаш нищо друго не ме трогва…

П.П.2 Честит 27-ми март, театрали!

Вашият коментар

