Как чета

По инициатива на Александър Кръстев и „Аз чета“:

Похапваш ли докато четеш? Ако го правиш, коя е любимата ти “храна за четене”?

Понякога похапвам курабия с шоколадови парченца или шоколад.

Какво обичаш да пиеш, докато четеш?

Напитка, която съдържа кафе или силно ароматен чай. Миризмите са ми важни… П.П. Може и малиново вино.

Отбелязваш ли си някакви пасажи и моменти книгите или идеята да драскаш по книгата те ужасява?

Не обичам да драскам по книгите, но ако не си отбележа някое важно изречение или абзац, все едно не съм чела книгата.

Как отбелязваш последната прочетена страница – книгоразделител, кучешки ушички (като прегъваш листа отдолу), оставяш книгата отворена?

Най- често с молива, с който си подчертавам. Казвали са ми, че не е хубаво да оставяш книгата разтворена – знанието излизало…

Художествена или нехудожествена литература? Или и двете?

Обикновено се случва така, че паралелно чета и художествена, и нехудожествена литература. Естествено, увличам се повече по първата. Започнах да се запалвам по българска съвременна поезия, което отчитам като много странна метаморфоза…

Държиш ли да прочетеш главата до края, преди да оставиш книгата, или можеш да си спреш по всяко време?

Държа да прочета главата или откъса до край, ако усещам, че заспивам- чета най- често преди лягане.

Можеш ли да захвърлиш книгата, ако авторът те дразни?

О, да! Правя го непрекъснато. Често ми се случва и да захвана друг автор, на когото съм попаднала случайно и когото съм сметнала за по- интересен, като изоставям книгата на предишния.

Ако попаднеш на непозната дума, спираш ли, за да потърсиш някъде значението?

Доста често, да. Особено, ако е по- засукана.

Какво четеш в момента?

„Книгознание“ на Ани Гергова, „Дизайн на вестника“ на Веселина Вълканова, сборник с разкази и повести на Селинджър и „Избрани разкази“ на Чехов от 1963 година.

Коя е последната книга, която си купи?

Седмото издание на „Естествен роман“ от Георги Господинов.

От тези хора, които четат само по една книга, ли си или можеш да четеш по няколко наведнъж?

Струва ми се, че неволно вече отговорих на този въпрос. ;)

Имаш ли си любимо място/време за четене?

Никога не съм можела да чета в транспортни средства или в библиотеките и завиждам искрено на хората, които го правят. Чета най- често в леглото си (преди да заспя) или в някоя кафетерия (след 16ч.). Понякога и в паркове.

Какво предпочиташ – поредици от книги или самостоятелни издания?

Самостоятелни издания. Трудно ми е да си представя как различни хора се слагат под общ знаменател.

Има ли книга или автор, които препоръчваш отново и отново на всичките си приятели?

„Смисълът в живота“ на Виктор Франкъл е книга, която задължително трябва да се прочете.

Как организираш книгите в библиотеката си? (по жанр, заглавие, име на автора, т.н.)

Понеже нямам достатъчно място за всичките си книги, съм отделила най- важните на един рафт като вляво стоят философските трудове, после следват чуждоезичните автори, а най- вдясно – българските. Останалите книги се трупат из разни шкафове.

Вашият коментар

