Литературно за философията

В петък, докато чаках Крисче и Светлето да дойдат за среща, си купих книга на Павел Вежинов за 2 лв. … Вчера я разлистих и зачетох „Един есенен ден по шосето“ – разказ, който ме впечатли още в училище. Такъв ефект върху мен е имала единствено поезията на Далчев и се запитах дали между двамата има нещо общо.

Никога не съм се интересувала особено от биографиите на творците, които харесвам. Струва ми се ненужно да трябва да знам кога са родени, къде са живели, колко любовници са имали и т.н. … Интересували са ме текстовете, защото носят доста особен, дори интимен заряд.

Оказа се, че Вежинов, също като Далчев, е следвал философия.

Странно е, че толкова много философи пишат художествени произведения… и като че ли… предимно поезия.

Вашият коментар

