Публицистика

Марин Бодаков, който ни преподава по публицистика, коментира мой текст, написан предходната седмица. Темата беше затравянето на СУ. Накара ме първо да прочета писанието и да определя слабите и добрите му страни. Веднага го направих – харесва ми образността/ не ми харесва, че текстът е сух – има много факти, но не се усеща силно отношение.

Той се хвана за няколко мои думи – „захлопвам“, „окастрям“ и „инвалид“. Обяснявах му надълго и нашироко какво съм имала предвид. Не съм искала да кажа просто, че университетът ще затвори врати под носовете на студентите и преподавателите си, защото ми звучи пасивно. Не съм искала да кажа, че бюджетът за култура и образование е орязан, а че е окастрен.  Думата не е точна, но мисля, че е ясно какво имам предвид. Има ампутация. Обясних и каква е приликата между университетът и един инвалид…

Според него това с инвалида било находка, но е жалко, че не съм го развила. Разисквайки написаното… установихме, че СУ няма да затвори врати. Не за друго, а защото те отдавна са затръшнати и студентите влизат само през задните входове…

– Вие говорите отрито за тези неща пред нас, а не сте ги написала в текста. Пишете така, както очакват от вас…

– Да – отвърнах. – Точно така е!

И се усетих, че съм влязла в матрицата… Затова и напоследък нямам желание да пиша. Усещам, че се изхабявам. Не пиша себе си…

А  може би и не съм могла да се концентрирам достатъчно да напиша всичко в рамките на 40 минути.

Впрочем, по повод на писането на несъществени текстове, Бодаков ни прочете „Момиченца“ на Александър Кьосев. Същинската публицистика изглежда така. Текстът е писан преди доста години, но е актуален на 100% и днес.

П. П. Мисля си обаче, че трябва да се прави разграничение между публицистиката и новинарството, защото те не са едно и също нещо.

One thought on “Публицистика

  1. Pingback: От позицията на едно „момиченце“ | Order in chaos

Вашият коментар

