Добронамереност + Ентусиазъм = Доброволчество*

tumblr_inline_n33m4oyDfk1s5vu5xНеотдавна Яна ме покани да участвам в рекламната кампания на доброволческата платформа TimeHeroes. Целта беше тя да бъде популяризирана от най-активните доброволци, които са участвали в различни мисии, а идеята на фотосесията – да изглеждаме максимално „натурални“, т.е. да бъдем такива, каквито сме в ежедневието си.

Малко преди снимките Яна ми зададе няколко въпроса за доброволчеството – какво ми дава, коя е любимата ми кауза и в колко мисии съм взела участие. Тогава си дадох сметка, че при по-голямата част от каузите съм помагала по-скоро косвено – с популяризирането им. Имало е и такива, от които е имало реална полза – може би са били десетина, но не можех да назова точна цифра.

Доброволчеството ми дава удовлетворение, че не съм си прахосала времето, а съм го вложила в нещо полезно, от което има резултат (полза). [Впрочем това целя и в работата си, макар не винаги се получава.] Освен помагането на други хора обаче има и друг момент, който тогава пропуснах да спомена – в целия този процес натрупвам опит и компетентности, които са полезни и за мен самата, защото се усъвършенствам.

А каузата, която ми е донесла най-голямо удовлетворение, бе обучението за тиймъри от Сдружение „Младеж за разбирателство“ и последващият уъркшоп по толерантност, който направихме с Михаела с доброволци от клуб „Зараза“ в Стара Загора – занимават се с превенция на ХИВ/СПИН. Иначе другите мисии, в които съм се включвала, са свързани предимно с деца и хора в неравностойно положение, хора с увреждания, бежанци, жертви на насилие… С хора.

Повече рекламната кампания можете да видите тук.

Фотографията е на Павел Червенков.

* Това е моята версия на уравнението…

Вашият коментар

