Две кратки истории*

shutterstock_191009561Пресичам „Дондуков“ и се шмугвам в уличката, където е служебния вход на Младежкия театър. Спирам се. Сигурно в тази будка ще имат списанието, което ми трябва. Имат го. Продавачката – възрастна жена с изпокапали зъби, която вече прибира стелажите, хлътва навътре, за да го намери. Докато вадя портмонето си, в което командировъчните ми пари, засичам с поглед един актьор от театъра, но поглеждам отново в раницата си. После вдигам поглед и му стискам ръката. Интересува се как съм, разменяме дежурни реплики. Продавачката също го поздравява. Той ще играе тази вечер, а тя му пожелава успех:

– Чао, Слънце… – подвиква след него.
После поглежда към мен, подава ми списанието и ми казва:
– И тяхната работа не е лека.
– Не е… – потвърждавам, защот’ и аз съм била на сцена, ясно ми е.
– Имах една леля, която беше актриса в Плевенския театър. През деня майка й почина, а вечерта имаше представление, в което трябва се се смее. Смяла се, защото трябва да се живее… Душата й гори от мъка, но се смее…

Вече съм се настанила на една пейка в близост до Народния театър и разгръщам купеното списание. Чета и се възмущавам на колегите, които са правили интервю с един прекрасен млад фотограф. Даже се нервирам, защото си личи, че то е водено сухо, без никакво отношение към автора, който очевидно е гвоздеят на броя… Въпреки неангажираните въпроси, фотографът разказва интересни неща.

В това време се приближават две баби. Леко се поотмествам, сядат до мен. Едната, която видимо е по-млада от другата, казва:
– Аз си намерих една радиостанция и слушам Моцарт на Iphon-а.
Смокини и черници! Аз нямам смартфон, но бабата има!
Другата се включва:
– О, синът на мен ми донесе колекция от DVD-та. Страхотни неща, класика, концерти да искаш.
– Аз на лаптопа си също си имам много хубава музика и си пускам от време на време. То си е хубаво… Една приятелка също ми пуска по Фейсбука разни линкове.

Евала на бабите… Сцепиха мрака.


* Постът е от Фейсбук профила ми, 22 май.

Снимка Shutterstock

Вашият коментар

