The call

znak-telefon-svyazi-s-pozharnoi-okhranoi-bigИма моменти, в които се чувствам адски безпомощна… Днес беше такъв ден. В редакцията на вестника, в който работя, ми се обади читателка във връзка със случая, при който баща е убил 2-годишното си дете, а после се е самоубил. Беше много разстроена, гласът й трепереше. Малко ме смути това, че се обръща към мен, а не към колегата, който работи по темата…

Каза ми да не допускам, въобще хората, които работят във вестника, да не допускат този случай да мине и да замине с останалия поток от новини, а да обърнем повече внимание на това, че обществото трябва да реагира, когато вижда, че има дете, което се отглежда в тежки условия, а родителите му имат криминални прояви. Защото нито един от съседите в блока, които са знаели, че мъжът е опасен, не е направил нищо по въпроса…

Не съм убедена, че медиите могат да превъзпитават обществото, особено когато има много занижено доверие към тях. Но ако полицията е знаела, че детето е в риск, с него най-малкото е щял да работи социален работник. Би трябвало поне, защото уж си взаимодействат. Официално момичето е живеело с майка си.

Не мога да дам решение на този проблем, защото и да сигнализирате, не се знае дали някой ще ви обърне внимание… Аз лично имам занижено доверие към органите на МВР, защото на мен в кризисен момент ми се е случвало да викам полиция, два пъти, но никой не дойде. Вероятно щяха да дойдат, ако някой ме беше намерил накълцана… Не искам да звуча песимистично, но всеки у нас се спасява поединично май… Това е показателно: „Майката на убитото в София 2-годишно момиченце е потърсила съдействие от полицията вчера. Жената се е оплакала от агресивното поведение на бащата спрямо нея.

От полицейския участък обаче са обяснили, че не могат да съдействат и са я насочили към отдел „Закрила на детето“, предаде Дарик радио.“

Какво повече да говорим?

Според социални работници, ако видите дете в риск, може да звъните на 112. Аз не бих ви го препоръчала… Има още няколко опции:

Национална телефонна линия за деца
Тел. 116 111

Гореща телефонна линия за пострадали от насилие – Фондация „Асоциация Анимус“
Тел. + 359 800 18 676

Държавна агенция за закрила на детето
Тел. + 359 2 933 90 50
Факс + 359 2 980 24 15
E-mail: stopech@sacp.government.bg

На последните не съм склонна много да им вярвам, ако трябва да съм честна, но ще запазя мотивите за себе си… Засега…

А ако разполагате с каквато и да е информация за дете, което е станало жертва на сексуална експлоатация, споделете я:
http://stopech.sacp.government.bg/?sid=child_bg&pid=911000000

Снимка termoteks.ru

Вашият коментар

